środa, 9 grudnia 2015

O co chodzi? - z cyklu: "Bohomazy bez skazy"



Pieśń: "O co chodzi?" stanowi część misterium "Hieros Gamos". Synopsis sztuki znajduje się tutaj: http://hierosgamosprojectpl.blogspot.com/2014/03/hieros-gamos-synopsis.htm
Tekst opatrzyłem przypisami odsyłającymi do artykułów, lektur i filmów mniej lub bardziej powiązanych z podejmowanym tematem.

Tekst pieśni "O co chodzi?" jest chroniony międzynarodowymi prawami  autorskimi Copyright.
------------------------------------------------------------------------------------------------
dla matki Marzanny od Chochołów

 Czyż nie napisano w waszym prawie: Ja rzekłem: Bogami jesteście?
J 10, 34-35
Jeśli więc nie stajesz się równy Bogu, nie możesz zrozumieć Boga, ponieważ podobne jest zrozumiałe tylko przez podobne.
Giordano Bruno
Bóg i Ja to Jedno.
Mistrz Eckhart

Przyszli misjonarze na obce ziemie nawracać jakieś dzikie plemię,
przynieśli biblię, krucyfiks i paciorki, ich: "
bijcie się w piersi" i czarne worki.
Teraz tubylcy mają biblię a misjonarze włości i ziemie,
na boga chciwego i stronniczego, ci obrotni słudzy boży nie są bici w ciemię.


I mimo, że prawdę owieczka tę zna, w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.
I mimo, że prawdę owieczka tę zna, w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.

Papiescy siepacze głosili słowo boże, ewangelizując mieczem i nożem,
miliony trupów
1, któż to dziś spamięta te wszystkie matki, dzieci, niemowlęta...
Pontifex Maximus (Nieomylny) przeprosił za ten Kościoła wybryk krotochwilny,
urbi et orbi miłość głoszona a rzesze istnień za: „przepraszam” kona. 


Gdy na czele czegoś stoi Nieomylny, zawsze to zwiastuje jakiś proces gnilny.
Gdy na czele czegoś stoi Nieomylny, zawsze to zwiastuje jakiś proces gnilny.

Sunie okręt Kościoła (obrał kurs na złoto) 
 rozcina przelanej bratniej krwi ocean-potok,
stoi kapłan z tacą  wezwaniem do zapłaty, stoi i błogosławi: amunicję, czołgi i armaty. 
Po czynach ich poznasz ich: oręża szczęk i tortur jęk i monet brzęk i bezlik tych poczynań ich...
Chór spalonych na stosach tę pieśń dla Kościoła nuci: z ciemności powstałeś i w ciemność powrócisz.

I mimo, że prawdę owieczka tę zna, w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.
I mimo, że prawdę owieczka tę zna, w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.

Umiłowani w Krezusie panu, ubogość głoszą: ze styropianu,
modlą się żarliwie, wielkie ich oddanie: Na złotych wymion ssanie, pozwól o Panie.
Idą kohorty pośredników Najwyższego 
 Boga dwudziestoczterokaratowego
i nim się wierny obejrzy i przejrzy, już w rękach wydmuszkę z życia dzierży.

I mimo, że prawdy tej owieczka nie chce znać  wiatr dziejowych przemian wieje i nie sposób dłużej spać.
I mimo, że chce owieczka w nieświadomości trwać  czas przebudzenia nastał, pora z martwych wstać.

Od kołyski straszą wszystkich krucyfiksem, by stał się on pandemicznym dyrdum-fiksem
i każdy miał ciągle pierwowzór przed oczami 
 jak kończą ci, co chcą być Chrystusami,
i żebyś myślał jedno ranny Rybaku Królu2: że nie ma świata miłości  bez bólu.
Ta złota myśl (a raczej myśl złota)  wbijana w ciało cywilizacji od tysiącleci obraca ją w błota.

I mimo, że prawdy tej owieczka nie chce znać  wiatr dziejowych przemian wieje i nie sposób dłużej spać.
I mimo, że chce owieczka w nieświadomości trwać  czas przebudzenia nastał, pora z martwych wstać.

Nic też dziwnego, że wśród rdzennych plemion Feniksów powstała idea dziadka do krucyfiksów,
narzędzia mającego z problemem uporać się trwale 
 tak powstał Kielich w Oświecenia kuty skale. 
Gdzie Feniksów plemiona z Kielichem się pojawiały, tam krucyfiksy wnet się dematerializowały;       
i Król Rybak przyłożył Kielich do rany w ostatniej godzinie, i powstał, i szedł, i: rozkwitały pustynie. 

O co chodzi? O co chodzi?  O stary świat, co się wali, o stary świat, co odchodzi.
O co chodzi? O co chodzi?  O stary świat, co się wali, o stary świat, co odchodzi.

Mówią, że Chrystus lat dwa tysiące temu cuda czynił, służąc bliźniemu swemu,
zaprawdę wiekopomne były to wydarzenia 
 dary Jego serca dla Człowieka przebudzenia.
Rozłup kawałek drewna a będę tam3  tak wtedy o jedności wszechrzeczy mówił nam. 
Podnieś kamień a znajdziesz mnie w nim3  taki był Jego dla życia szacunek-hymn.

O co chodzi? O co chodzi?  O stary świat, co się wali, o stary świat, co odchodzi.
O co chodzi? O co chodzi?  O stary świat, co się wali, o stary świat, co odchodzi.
 
Jest mur strachu i złote watykańskie progi4, jest też miłość Jezusa, który obmywa rybakom nogi,
te Jego słowa we mnie jaśnieją, się nie zatarły: Pozostaw zmarłym grzebanie zmarłych5.
Cóż po religii  gdy człowiek człowiekowi Bogiem, cóż po wojsku  gdyś nikomu wrogiem,

cóż po burdelach  gdyś bez grzechu poczęty i cóż po mea culpa  gdyś w esencji twej: święty?

O co chodzi? O co chodzi?  O Nowy Świat, co się rodzi, nadchodzi.
Mam nadzieję, że zrozumiałeś: jesteś Tym-na-Którego-Czekałeś!
 Jesteś Tym-na-Którego-Czekałeś!

Kali Juga, między jedną pełnią a drugą
----------------------------------------------------------------------
(1) W 1493 r. bulla papieska uprawomocniła deklarację wojny przeciwko wszystkim narodom w Ameryce Południowej, które odmówiły przyjęcia chrześcijaństwa. Gdy katoliccy misjonarze zawitali do Meksyku, żyło tam około 11 milionów Indian. W ciągu stu lat ich misyjnej posługi zredukowali liczbę Indian z jedenastu do półtora miliona. Tempo eksterminacji musiało potem wzrosnąć, gdyż historycy oceniają, że w  ciągu 150 lat zabito co najmniej 30 milionów Indian.

    Lektury:
    • John Cornwell, Papież Hitlera
    • Mariusz Agosiewicz, Kościół a faszyzm. Anatomia kolaboracji 
    • Mariusz Agnosiewicz, Kryminalne dzieje papiestwa 
    • Karlheinz Deschner, Z Bogiem i faszystami. Przymierze Watykanu z Mussolinim, Franco, Hitlerem i Pavelićem 
    • Peter Levenda, Ratline: Soviet Spies, Nazi Priests, and the Disappearance od Adolf Hitler
    • Paul L. Williams, Watykan zdemaskowany
    • Kevin D. Annett, Hidden No Longer: Genocide in Canada, Past and Present (PDF)
    • Karlheinz Deschner, Krzyż pański z Kościołem 
    • Karlheinz Deschner, Kryminalna Historia Chrześcijaństwa

    Wideo:

    (2) Król Rybak – postać z podania o Świętym Graalu. W legendzie tej ziemia jałowa – pustynia, która nic nie rodzi – związana jest z bolączką Króla, który cierpi bez końca, gdyż rana nie chce się zagoić. Król Rybak i jątrząca się rana symbolizują ego odseparowane od jaźni.

    (3) "Rozłup kawałek drewna a będę tam. Podnieś kamień a znajdziesz mnie w nim". - Cytat z Ewangelii św. Tomasza

    (4) Wideo:

     
    Linki:


    Lektury
    • Agnieszka Zakrzewicz, Watykański labirynt
    • Gerald Posner, Bankierzy Boga 
    • Gianluigi Nuzzi, Merchants in The Temple
    • Avro Manhattan, The Vatican Billions
    • Paul Ariès, La face cachée du pape François
    (5)Zostaw umarłym grzebanie ich umarłych, a ty idź i głoś królestwo Boże!" (Łk 9, 59-60)

    ----------------
    I dla przypomnienia kilka lektur, filmów z zakresu literatury, filozofii i innych oraz garść rozmaitości linkowych.
    Lektury :
    • Emile Zola, Lourdes
    • Emil Zola, Rzym 
    • Dan Brown, Anioły i demony
    • Michel Onfray, Traktat ateologiczny
    • Friedrich Nietzsche, Antychryst
    • Andrzej Nowicki, Chłopi a biskupi
    • Bert Hellinger, Bóg w kościołach
    • David Yallop, W imieniu Boga?
    • Lucien Gregoire, The vatican Murders
    • Jan Rura, Quo vadis Ecclesia   
    • Piotr Dzedzej, Porzucone sutanny
    • Marta Abramowicz, Zakonnice odchodzą po cichu 
    • Christopher Hitchens, Misjonarska miłość  
    • Aroup Chatterjee, Mother Teresa : The Final Verdict
    • Izabela Skierska, Obowiązek mszalny w średniowiecznej Polsce
    • Ks.Tadeusz Isakowicz-Zaleski, Chodzi mi tylko prawdę 
    • Ks.Tadeusz Isakowicz-Zaleski, Księża wobec bezpieki
    • Kazimierz Czapiński, Dokąd kler prowadzi Polskę 
    • Andrzej Nowicki, 1000 lat zatargów z papieżami
    • Izabela Skierska, Obowiązek mszalny w średniowiecznej Polsce
    • Tomasz Wiślicz, Zarobić na duszne zbawienie. Religijność chłopów małopolskich od połowy XVI do końca XVIII wieku
    • Zuzanna Radzik, Kościół kobiet

    Filmy: 
    Linki
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------